Labdien cienījamie apmeklētāji!
Laipni lūdzu manā blogā. Šeit Jūs variet iepazīties un sīkāk uzzināt par bahāju ticību, par tās principiem un mērķiem. Variet apmeklēt bibliotēku un iepazīties ar bahāju ticības Svētajiem Rakstiem. Tāpat Jūs šeit atradīsiet norādes uz mājas lapām un bibliotēkām krievu un angļu valodās, kā arī variet noskatīties video un fotogrāfijas saistībā ar ticību.

пятница, марта 07, 2008

Gavēšana

Bahājiešu kalendārā ir četras un reizēm piecas dienas starp gada 18. un 19. mēnešiem, kuras sauc par "Ha dienām" vai arī par Iestarpinātajām dienām. Šinīs dienās bahājieši cienā savus draugus un radiniekus un pabaro nabagos. Ar 19.mēneša, Cēluma (`Alá') mēneša, sākumu iesākas gavēšanas periods.

Visas 19 gavēšanas dienas bahājieši no saullēkta līdz saulrietam neko neēdat un nedzerat. Šīs 19 dienas tuvina Dievam vairāk par visu. Lūk, ko Abdulbahā saka par gavēšanu:

"Gavēšana ir simbols. Gavēšana simbolizē atturēšanos no tā, ko kāro miesa. Fiziska gavēšana ir tādas atturēšanās simbols, un tā ir atgādinātāja. Tas ir tieši tāpat, kā kad kāds atturas no fiziskām iekārām, viņam ir jāatturas no pašpatikas un pašiekāres. Bet vienkārša atturēšanās no ēdiena nekādu iespaidu uz garu neatstāj. Tā ir tikai simbols, tā tikai atgādina. Citādā ziņā tai nav nekādas nozīmes. Gavēšana šādam mērķim nenozīmē pilnīgu atteikšanos no ēdiena. Zelta likums attiecībā uz ēdienu ir neēst ne par daudz, ne par maz. Ir nepieciešama mērenība. Indijā ir kāda sekta, kas praktizē galēju atturību un pakāpeniski samazina ēdiena daudzumu, līdz pārtiek no gandrīz nekā. Bet no tā cieš viņu intelekts. Cilvēks nevar labi kalpot Dievam garīgi vai fiziski, ja viņš ir novājējis aiz uztura nepietiekamības. Viņš nespēj skaidri vērtēt."

Ir skaistas lūgšanas, kuras ir devis Bahāullā, it īpaši šim periodam. Gavēšanas laikā vairāk kā jebkad mēs izjūtam savu mīlestību uz Bahāullā, un mēs vienmēr atceramies, ka mēs gavējam tieši aiz mīlestības pret viņu. Lai gan ir vairākas lūgšanas, kuras Bahāullā deva īpaši gavēšanai, drīkst skaitīt jebkuru no Svētajā Grāmatā dotajām lūgsnām.

Gavēšanas periods turpinās līdz bahājiešu gada pēdējai dienai. Jaungada Diena, kura iekrīt 21. martā. Jaungada (Náw-Rúz) svētki iezīmē gavēņa beigas.


Lūgšana

Lai slava Tev, ak Kungs, mans Dievs! Pie šīs Atklāsmes, kas tumsu vērta gaismā, caur kuru cēlās Ceļinieku Templis, kas atklāja Rakstītās Vēstules un caur kuru atsegts Atritinātais Rakstu Ritulis - es Tevi lūdzu, sūti man un tiem, kas ir ar mani, spēju traukties Tavas netveramās godības debesīs, dod mums nomazgāt tās šaubas, kas aizdomīgajiem kavēja ieiešanu Tavas vienesmes templī.

Es esmu, ak, mans Kungs, cieši tvēries pie Tavas mīlošās labestības saites un turējies Tavas Žēlastības un vēlības maliņā. Novēli man un manis mīļotajiem šīs un nākamās pasaules labumus. Dod tad viņiem to slēpto dāvanu, kuru Tu esi nolicis visizraudzītākajiem no savas radības. Šīs ir, ak mans Dievs, tās dienas, kurās Tu esi vēlējis saviem kalpiem ieturēt gavēni. Svētīts ir tas, kas ietur gavēni tikai Tevis dēļ, pilnīgā atrautībā no it visa, izņemot Tevi. Palīdzi man un palīdzi viņiem, ak, mans Kungs, paklausīt Tev un ievērot Tavus priekšrakstus. Tev tiešām ir tas spēks darīt savu gribu.

Nav neviena Dieva bez Tevis, Visuzinošā, Visugudrā. Lai visa slava Dievam, visu pasauļu Kungam.

- Bahāullā -

2 комментария:

Анонимный комментирует...

es gan domāju, ka Gavēņa laikā un ne tikai gavēņa laikā vajadzētu dzert un daudz. esmu tādu informāciju lasījis.

Анонимный комментирует...

dzert ūdeni t.i.